Realitate virtuală și augmentată pentru elevii CES

Realitate virtuală și augmentată pentru elevii CES

TEMENOS Romania și Școala Gimnazială CONIL anunță cu entuziasm un parteneriat inovator care va transforma radical modul în care elevii învață! Prin acest parteneriat, elevii cu cerințe educaționale speciale vor avea acces la o lume a posibilităților educaționale nelimitate prin intermediul realității virtuale (VR) și a realității augmentate (AR). Începând din octombrie 2024, elevii Școlii Gimnaziale CONIL, școală UNESCO fondată de Asociația CONIL, vor beneficia de platforma de învățare imersivă, ClassVR, deschizând calea către o experiență educațională de neegalat.

ClassVR: un univers al cunoașterii la un pas distanță

Platforma ClassVR pune la dispoziția cadrelor didactice și elevilor o bibliotecă vastă de resurse VR și AR aliniate curriculumului, permițându-le să exploreze diverse domenii de cunoaștere într-un mod captivant și interactiv. Fie că vor călători prin corpul uman, vor descoperi minunile lumii antice sau vor experimenta fenomene științifice complexe, elevii vor fi implicați activ în procesul de învățare, consolidându-și cunoștințele și dobândind noi perspective.

Beneficii semnificative pentru elevii cu CES:

Acest parteneriat va avea un impact deosebit de benefic pentru elevii cu cerințe educaționale speciale (CES). Realitatea virtuală și augmentată oferă o modalitate unică de a personaliza învățarea, adaptând-o nevoilor specifice ale fiecărui elev. Elevii cu CES vor putea beneficia de o abordare mai stimulativă și mai incluzivă, care le va facilita înțelegerea și participarea activă la procesul educațional.

Avantajele majore ale ClassVR includ:

  • Îmbunătățirea semnificativă a retenției cunoștințelor: studiile au demonstrat că elevii care învață prin intermediul VR/AR rețin informațiile cu 40-50% mai bine decât cei care utilizează metode tradiționale de predare.
  • Creșterea motivației și a entuziasmului pentru învățare: realitatea virtuală și augmentată oferă o experiență de învățare captivantă și interactivă, care stimulează curiozitatea elevilor și le stârnește interesul pentru a descoperi mai multe.
  • Dezvoltarea abilităților cognitive: VR/AR poate facilita dezvoltarea abilităților cognitive esențiale, cum ar fi gândirea critică, rezolvarea problemelor, luarea deciziilor și colaborarea.
  • Promovarea incluziunii: realitatea virtuală și augmentată pot crea un mediu de învățare mai incluziv, unde toți elevii, indiferent de abilitățile lor, pot participa activ și cu succes la procesul educațional.
  • Acces la o lume a experiențelor: ClassVR oferă elevilor posibilitatea de a explora locuri și fenomene pe care nu le-ar putea experimenta niciodată în realitate, deschizând calea către o lume a cunoașterii fără limite.

Implementare atentă și training dedicat

Implementarea ClassVR a fost realizată cu grijă pe parcursul verii, profesorii urmând traininguri pentru a facilita o utilizare eficientă a platformei. Profesorii CONIL au beneficiat de sesiuni de training dedicate, resurse online și asistență continuă din partea echipei ClassVR.

Adela Hanafi, fondatorul Școlii Gimnaziale CONIL  declară:  „Suntem profund recunoscători partenerilor noștri de la TEMENOS Romania pentru sprijinul și implicarea în aducerea platformei revoluționare ClassVR în cadrul Școlii Gimnaziale CONIL. Această inițiativă deschide noi orizonturi pentru elevii noștri cu nevoi speciale, devenind singura școală din România care oferă o experiență educațională incluzivă și interactivă prin intermediul realității virtuale și augmentate. Împreună, contribuim la crearea unui mediu de învățare incluziv și modern, adaptat nevoilor fiecărui elev. Mulțumim TEMENOS Romania pentru dedicarea lor în transformarea educației și în sprijinirea elevilor noștri în călătoria lor de cunoaștere și învățare.”

Acest parteneriat reprezintă un pas semnificativ în direcția modernizării educației din România, demonstrând angajamentul TEMENOS Romania și al Școlii Gimnaziale CONIL de a oferi elevilor o experiență de învățare de excepție, adaptată nevoilor secolului XXI. Prin integrarea platformei ClassVR, elevii cu cerințe educaționale speciale (CES) beneficiază de un mediu de învățare personalizat, care le permite să exploreze și să înțeleagă concepte complexe într-un mod captivant și interactiv. Realitatea virtuală și augmentată oferă oportunități unice de adaptare a materialelor educaționale la nevoile specifice ale fiecărui elev, facilitând o înțelegere mai profundă și o participare activă la procesul de învățare. Elevii cu CES pot acum să experimenteze și să învețe într-un mod care este nu doar accesibil, ci și stimulativ, contribuind astfel la dezvoltarea lor cognitivă și emoțională.

Despre Asociația CONIL, fondatoarea Școlii Gimnaziale CONIL – Școala UNESCO

Povestea Asociației CONIL începe cu Adela Hanafi, o femeie curajoasă și hotărâtă care a trecut printr-o experiență dificilă. Ea a avut un copil cu nevoi speciale, care, din păcate, a decedat în urma unei pneumonii. Însă, înainte de această tragedie, Adela a observat cum copilul ei era tratat diferit de cei din jur, o experiență care a stârnit dorința ei de a face o schimbare. Astfel, în anul 2005, a înființat primul Centru CONIL, bazat pe conceptul educației incluzive, un loc deschis tuturor copiilor, indiferent de nevoile lor. Aici, toți copiii sunt egali și învață împreună, într-un mediu susținător. De-a lungul anilor, proiectele desfășurate de CONIL au avut un impact semnificativ. Peste 3.000 de copii atipici au beneficiat de programe de educație și terapie specializată, peste 40.000 de copii tipici și cu dizabilități au avut ocazia să urce pe scene celebre ale capitalei în cadrul festivalului CONIL Fest, iar peste 300 de copii cu nevoi speciale au participat la tabere de integrare. De asemenea, peste 1.500 de copii și tineri cu dizabilități au avut acces la cursuri gratuite de weekend, oferindu-le astfel o șansă reală de dezvoltare și integrare.